2007-10-29 Höstlov

shoo! Idag så vaknade jag kl: 7:45. Då satte jag och min syrra på TV:n men som sakt det fanns inget skoj idag heller, så jag stängde av den. sen gjorde jag min frukost gick ut till Rosa och matade henne och sedan så gick jag in och gjorde i ordning mig. Efter en stund så började jag och Lina att baka Mockarutor.......  Testa du med att baka Mockarutor det bir gott och det är enkelt att göra. Jag skriver mer ikväll!

Kram// Hannah Montana :)
            Mockarutor         175-200 grader     20 min
                                                        2  ägg
                                                        3 dl socker
                                                        4 1/2 dl mjöl 
                                                        2 tsk bakpullver                   
                                                        1 1/2 dl mjölk
                                                        2 tsk vaniljsocker
                                                        2 msk kakao
                                                        250 g smör

                                                        Innan du häller på glasyren så låt kakan svalna
                                                        annars så smälter glasyren.
            
                                                              
Glasyr
                                                        60 g smör
                                                        3 1/2 dl florsocker
                                                        4 msk kallt kaffe
                                                        1 msk kakao
                                                        2 tsk vaniljsocker

                                                      
         








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0